Logboek

3/12/2020

Vandaag hebben wij gebrainstormd over mogelijke opdrachtgevers in de betawereld 'lifestyle and design'. We hebben ook nagedacht over in welke richting wij een opdrachtgever wilden zoeken, en waren uiteindelijk op het idee gekomen om een game developer als opdrachtgever te zoeken. Na een tijdje zoeken hebben wij het bedrijf 'BadDice' gevonden. 

4/12/2020

Nu we een mogelijke opdrachtgever hadden gevonden, gingen wij nadenken over wat wij voor ze wouden doen. We kwamen toen op het idee om een platformer game voor ze te maken, dus gingen wij meteen brainstormen over mogelijke ideeën waar de game over zou kunnen gaan. We hebben een lijstje gemaakt van onderwerpen voor onze game. Die ideeën hebben we toen in een Google Forms gezet die veel mensen toen hebben ingevuld, zodat wij wisten welk idee mensen het leukst vonden. 

10/12/2020

Ik heb Mr.Valk vandaag de opdracht gegeven om een mail naar onze mogelijke opdrachtgever 'BadDice te sturen. Hij heeft ook zijn POP (persoonlijk ontwikkelplan) ingevuld. Ik heb vandaag verder gewerkt aan de website en heb mijn POP ook ingevuld. Mr.el Jazouli heeft een logo gemaakt voor onze game en ons groepje, en is is begonnen met zijn POP invullen. Mr.Valk is ook begonnen aan het programmeren van de game.

11/12/2020

Vandaag hebben wij nog geen antwoord teruggekregen van BadDice, dus heb ik Mr.Valk de opdracht gegeven om drie reserve opdrachtgevers te zoeken. De eisen voor de opdrachtgevers waren dat ze dichtbij Amsterdam gevestigd moeten zijn, en dat ze niet een te groot bedrijf waren met complexe games. Mr.el Jazouli heeft zijn POP af, en is begonnen met het designen van het hoofdkarakter (een witte bloedcel) van onze game. Ik heb verder aan de website gewerkt

7/1/2021

Het nieuwe jaar is begonnen, en nog steeds geen antwoord van BadDice. Wij besloten dus om de drie opdrachtgevers die Ian heeft uitgezocht, te mailen. Ook heeft Ian die dag verder gewerkt aan de game. En Rayan heeft verder gewerkt aan het uitwerken van hoe de game zou gaan werken. 

8/1/2021

De Opdrachtgevers hebben nog steeds niet geantwoord, dus hebben wij samen besloten om de mogelijke opdrachtgevers te bellen. Als eerst belde Lucas BadDice, die namen op en zeiden dat hun bedrijf vanwege corona inactief is. Daarna belde Lucas Little Chicken. Yannis Bolman (de CEO van Little Chicken) nam op en was wel geïnteresseerd, en vroeg wat wij aan hadden te bieden. Ian is toen meteen begonnen met het opstellen van een mail voor little chicken.

14/1/2021

Vandaag hebben wij een mail teruggekregen van Yannis. Hij vraagt aan ons wat wij van hun verwachten, dus stellen we een mail opgesteld waarin wij uitgelegd hebben wat wij precies van hem verwachten. Ook heeft Ian verder gewerkt aan de game, en rayan is begonnen met het designen van de enemy.

15/1/2021

Wij hebben vanochtend feedback gekregen van meneer van der Berg voor ons plan van aanpak, dus hebben Rayan en Lucas die vandaag verbeterd. Ian heeft zoals altijd de game verbeterd.

21/1/2021

Rayan heeft vandaag de enemy gedesigned en geanimeerd, terwijl Lucas en Ian bugs zaten te fixen in de script van de game.

22/1/2021

Vandaag is er niet veel interessants gebeurt; gewoon wij drie die verder zaten te werken aan het programmeren, en texturen designen voor de game.

5/2/2021

We zijn begonnen met het designen van animaties voor het hoofdkarakter in Piskel. Rayan en Lucas hebben nagedacht over hoe de tutorial level er uit zou kunnen zien, en rayan is begonnen met het designen ervan in Mario maker.

11/2/2021

Ian heeft vandaag alle frames van de animatie afgemaakt in Piskel. Rayan heeft vandaag de tutorial level gemaakt, en nagedacht over leuke features voor onze game, bijvoorbeeld; bommen, deuren, sleutels en vallende platformen.

12/2/2021

Rayan is bezig met het designen van level 1 van onze game. Ian heeft de animatie van het hoofdkarakter in Unity ingevoegd. Nu heeft het poppetje een loop, ren en spring-animatie. Rohan was vandaag zeer behulpzaam, en heeft ons emotionele steun gebracht.

18/2/2021

Vandaag hebben wij level 1 afgemaakt in Mario maker, en is Ian begonnen met het invoegen van de tutorial level in Unity. Dit is een grotere onderneming dan wij hadden verwacht, dus hebben wij dat vandaag jammer genoeg niet afgekregen.

19/2/2021

We zijn vandaag met het plan opgekomen om de levels over te plaatsen van Mario Maker naar papier. Dit heeft Rayan vandaag gedaan met de tutorial level. Dit werkte veel effectiever, omdat rayan nu foto's kon maken van het design op papier, en over kon sturen naar Ian, die het in Unity plaatste.

4/3/2021


5/3/2021

11/3/2021

Team 6 - Calandlyceum Amsterdam
O&O
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin